Na een vrijblijvende intake start het traject met een eerste gesprek, waarin je samen met je persoonlijke crowdfundingexpert bespreekt voor welk project jouw organisatie wil crowdfunden. Daarna start het samengestelde kernteam (2-4 personen) van jouw culturele instelling met de workshopsserie, te beginnen met een stoomcursus crowdfunden. Tijdens de twee digitale vervolgworkshops stellen jullie samen met de crowdfundingexpert een campagne- en promotieplan op. Tijdens de medewerkersbijeenkomst ondersteunt Creative Funding bij het creëren van draagvlak voor de campagne binnen de organisatie.
Wanneer de campagne start, behandelen wij de vragen van donateurs, bewaken de planning, handelen de financiële administratie af en onderzoeken de mogelijkheden rond matchfunding. Dan kan het kernteam van jouw organisatie zich bezighouden met wat er écht toe doet: de promotie rondom de campagne.
Elke week spreekt het kernteam met de crowdfundingexpert van Creative Funding voor een digitale update. Na de campagne worden de statistieken van de campagne gedeeld tijdens de evaluatiesessie. Hierin brengen we advies op maat uit over crowdkeeping, oftewel hoe jullie het best in contact kunnen blijven met de donateurs.